(02)566 90 60 tajnistvo@os-kapela.si

Sedmošolci smo na prvi poletni dan skupaj z mentorico Bernardo izvedli zanimiv dan dejavnosti z naslovom Kulinarika sveta. Ker smo v okviru pouka zgodovine, geografije in domovinske vzgoje skozi celo šolsko leto spoznavali različne kulture, navade in jedi, smo se odločili, da v tem slogu tudi zaključimo naše šolsko leto. Izbrali smo pester jedilnik iz evrazijskih držav in sicer:

predjed:      SLOVENSKI MOTOVILEC Z JABOLKI IN ZAČIMBAMI

glavne jedi: SRBSKE PLESKAVICE POLNJENE S ŠUNKO IN SIROM

                    TURŠKI TATZIKI

                    PIŠČANEC PO AZIJSKO Z RIŽEM IN ANANASOM V KOKOSOVI OMAKI

desert:        BELGIJSKI VAFLJI Z GOZDNIMI SADEŽI

Dan dejavnosti smo izvedli v torek, 22. 6. 2021, sedmošolci z učiteljico Bernardo in ga naslovili S kulinariko sveta v poletje 2021.

Skupina A: ANEJA, JERNEJ IN NIKO

Pripravili so piščanca po azijsko z rižem in ananasom v kokosovem mleku.

»Najprej sem piščančje meso narezal na drobne koščke, ki smo jih začinili in povaljali v moki. Meso smo zlatorjavo zapekli in ga shranili na toplem. Med tem časom je Niko rezal in rezal čebulo ter jo napikal s klinčki. Oči so nas že pošteno pekle, ker je bila čebula res huda. Kljub vsem prigodam in nezgodam nam je uspelo in najbolj mi je bilo všeč, ko smo našo mojstrovino ponudili tudi drugim ter se ob tem zabavali.«

                                                                                                               JERNEJ

»Moja naloga je bila priprava treh velikih čebul, kjer sem imel kar nekaj težav. Čebula je bila zelo agresivna in mi je šla v oči. Takrat sem pomislil zakaj nisem s sabo vzel očal za plavanje. Učiteljica Bernarda mi je povedala, da je skrivnost za preganjanje čebule vžigalica med zobmi, ker veže fosfor. Še dobro, da me je težav rešila Aneja, ki mi je priskočila na pomoč in sesekljala preostanek čebule. Druga nezgoda se nam je pričela pri pripravi riža, ki smo ga skuhali preveč. Na koncu smo postregli in bilo je odlično. Tudi sam sem bom čez poletje preizkusil v tej pojedini in povabil prijatelje«.

                                                                                                   NIKO

» Med kuhanjem piščanca po azijsko smo imeli nekaj težav s čebulo in ponvijo, ki se je izkazala za premajhno. Pa tudi nekoliko preveč riža smo skuhali in takrat sem se spomnila na otroke v Afriki, ki bi to prav gotovo z veseljem pojedli. Najbolj važno pa je bilo naše medsebojno sodelovanje in mislim, da se je naša skupina zelo potrudila, kar smo opazili tudi po pokušanju naših sošolcev ob koncu. Vsi skupaj smo  razmišljali, da bi bilo lepo takšen dan še ponoviti ».

                                                                                              ANEJA

Skupina B: LANA, ALINA, ALEKS IN MIHA

Mladi kuharji v tej skupini so pripravili polnjene srbske pleskavice, turški tatziki ter slovenski motovilec z rdečimi jabolki

»V moji skupini smo pripravljali srbske, slovenske in turške jedi. Sam sem pripravljal polnjene pleskavice, ki sva jih z Aleksom polnila s sirom in šunko. Po nekaterih težavah nam je vse skupaj odlično uspelo. Dan mi je bil zelo všeč, saj smo se ob delu veliko pogovarjali, sodelovali in se dopolnjevali. Najbolj pa mi je bilo všeč to, da smo vse, kar smo pripravili na koncu tudi pojedli. »

                                                     MIHA

»Pripravljali smo srbske pleskavice polnjene s sirom in šunko, solato iz motovilca in jabolk, turški tatziki in popekli lepinje. Z Alino sva pripravili prilogo iz ostale zelenjave in ostalih jabolk. Imeli smo dve nezgodi. Prva se je zgodila, ko smo pleskavice razvaljali pretanko, druga pa ko smo pozabili lepinje v pekaču za vaflje kjer smo jih tudi pekli. Ko smo sedeli za mizo in se pogovarjali, sem pogledala k pekaču za vaflje in videla da se lepinje še vedno pečejo. Takoj sem jih šla pobrat, a bile so zelo rjave in trde. Na srečo se niso zažgale. Čeprav so bile lepinje rjave in trde smo jih vseeno pojedli. Bile so zelo hrustljave. Meni je bil ta dan dejavnosti zelo zanimiv in poučen, saj sem se naučila pripraviti tudi druge jedi, kot so nam znane. Najbolj  mi je bilo všeč sodelovanje v naši skupini in ko smo hrano servirali drugim in bili deležni pohvale.« 

                                                                                        LANA

»V naši skupini je bil največji problem s pleskavicami, ki smo jih pretanko razvaljali in so se zaradi tega drobile. Ta dan sem pomil zelo veliko posode in bil vesel, da me je za to opravilo pohvalila učiteljica Bernarda. Všeč mi je bilo, da smo aktivno delali, sodelovali, se zabavali in tudi ustvarjali.«

                                                                                     ALEKS

» V skupini sva bili z Lano zadolženi za pripravo solate iz motovilca in jabolk. Pripravili smo tudi turški tatziki tako, da smo naribali kumare, jih začinili in dodali grški jogurt. S preostalo zelenjavo in sadjem sva z Lano pripravili tudi zdrav poletni krožnik. Všeč mi je bilo naše sodelovanje, interes za kuhanje,  in da smo se imeli lepo. Vesela sem bila predloga učiteljice Bernarde, da je izbrala tako zanimiv način izvedbe dneva dejavnosti.«

                                                                                                                        ALINA

Skupina C: ŽIGA, DAŠA, NEJC, ZOEL

Tretja skupina je pripravila belgijske vaflje z gozdnimi sadeži

» Pri pripravi te sladice smo imeli najprej težave z mešalnikom, ki je bil poškodovan. Težavo smo odpravili z novim mešalnikom, ki so nam ga prijazno posodili v kuhinji.  Tudi pri pripravi mase za vaflje je bilo nekaj težav, saj smo morali ločiti beljake in rumenjake, stopiti maslo ter pripraviti sneg. Tretja težava se je pojavila pri peki, ko eden izmed pekačev ni bil dovolj segret, nanj pa smo dali tudi preveč masla. Kljub vsemu smo uspeli. Ta dan mi je bil zelo všeč, saj smo veliko sodelovali, se naučili in ob tem uživali. Hvala učiteljici Bernardi za njene ideje

                                                                                                                     DAŠA

» Jaz in moja skupina smo imeli kar nekaj težav. Sam sem bil zadolžen za peko vafljev, kar mi je zelo uspelo. Spekli smo 18 vafljev in pripravili preliv iz gozdnih sadežev. Všeč mi je bilo, da smo na koncu vse skupaj tudi pojedli in se zabavali. Moja najboljša jed je bila polnjena pleskavica s sirom, ki jo bom morda v počitnicah tudi sam pripravil. »

                                                                                                                   NEJC

» V skupini sem bil zadolžen za peko vafljev. Že pri sami pripravi so se začele težave, ki so bile posledice tega, da si navodila nismo dobro prebrali. Po ponovnem branju smo uspeli pripraviti maso in sam sem jih spekel 12. Ta dan mi je bil zelo všeč in tudi sam razmišljam, da bi lahko vaflje pripravil doma. Pri pripravi hrane sem se veliko naučil in prvič poskusil tako vaflje kot tudi piščanca po azijsko. Najbolj dober mi je bil ravno piščanec, saj sta ananas in kokos dala celotni jedi zelo dober okus. Želim si, da bi še kdaj kuhali, saj sem na takšnem dnevu sodeloval prvič.«

                                                              ŽIGA

» V naši skupini smo pripravljali belgijske vaflje s prelivom iz gozdnih sadežev. Preliv mi ni bil najbolj všeč, saj smo dodali preveč rumovega sladkorja, pozabili pa dodati navaden sladkor. Dan mi bo ostal v lepem spominu, saj je bilo kuhanje zanimivo, všeč pa mi je bilo tudi to, da smo lahko naše kuharske mojstrovine tudi pojedli. Pohvalila bi solato z motovilcem in jabolki ter celotno idejo za dan dejavnosti.«

                                                                                                                         ZOEL

»Dan dejavnosti Kulinarika sveta sem začela načrtovati že pred več kot mesecem dni. Po sprejemanju predlogov s strani učencev in zbiranju receptov, sem se morala posvetovati tudi s kuharskim osebjem, saj smo lahko pripravili jedi v skladu s sestavinami, ki jih je bilo mogoče nabaviti. Ker nekaterih nismo uspeli dobiti, sem jih šla iskat tudi sama. Moja želja je bila, da bi učenci pripravili raznolike jedi, takšne, ki jih ne poznajo in niso izključno tradicionalne. Za izvedbo smo tako izbrali pet jedi, ki so jih pripravile tri skupine in to vse od predjedi, glavnih jedi in sladice. Po aktivnem večurnem delu je  bila miza svečano pogrnjena in iz učilnice je prijetno dišalo. Za pripravo in dekoracijo ter tudi postrežbo so pod mojim mentorstvom poskrbeli zelo pridni sedmošolci. Ustvarjalno, prijetno in urejeno okolje  sodi h kulturnemu uživanju hrane in vesela sem, da so vse skupine poskrbele tudi za ustrezno dekoracijo mize. Učenci so bili zelo ustvarjalni, vedoželjni in iznajdljivi. Veseli so bili, da so kljub zahtevnim nalogam delo zelo dobro opravili in bili veseli pohvale obiskovalcev, ki so poskusili njihove kuharske mojstrovine. Pohvala vsem učencem za prijeten prvi poletni dan, ki je bil nepozaben tudi zaradi tega, ker je bil izjemno ustvarjalen, aktiven, uspešen in zabaven. Šele takrat, ko v dejavnosti vložiš veliko časa in energije, si ponosen in srečen ob uspešno opravljenem. Vesela sem, da so to spoznali tudi učenci, ki so aktivno delali vse od prve do zadnje ure, brez da bi pomislili na odmor ali ga zahtevali. Ponosna sem na naše skupno ustvarjene mojstrovine, s katerimi smo zaključili naše skupno druženje v sedmem razredu in tako s kulinariko sveta stopili v vroče poletje 2021. «

                                                                                           Mag. Bernarda Roudi

Orodna vrstica za dostopnost