Učenci prvega razreda so v podaljšanem bivanju bili deležni različnih aktivnosti, skozi katere so spoznavali značilnosti jeseni. Kolikor nam je vreme dopuščalo, smo ure preživljali zunaj – uredili smo si učilnico na prostem ter spoznavali najpomembnejša jesenska opravila.
Jesen je čas, ko z vrta in polja pospravljamo jesenske pridelke. Prvošolci so v šolo prinašali različne jesenke pridelke, iz katerih je nastala košarica jesenskih pridelkov. Spoznali so novo pravljico, Repo velikanko, jo uprizorili kot gledališko igro s kamišibajem ter se predstavili z dramatizacijo na kostanjevem pikniku v tednu otroka. Vsi prvošolci so se zelo izkazali ter izrazili željo po nastopanju.
S polja nas jeseni pozdravljajo tudi buče. Učenci so spoznali različne vrste buč (okrasne in buče za trebljenje) ter jih med seboj primerjali in razvrščali. Razvrščali so jih po barvi, velikosti, obliki ter s tem urili aktualne vsebine pouka (vzorce). Učenci so se lahko preizkusili v tradicionalnem ročnem trebljenju (pobiranju semen) iz buč. Vsi učenci so pri tem uživali in pokazali veselje do dela. Skozi pogovor z učenci sva opazili, da so se nekateri s tem opravilom srečali prvič, ostalim učencem pa opravilo ni bilo tuje, saj so že pomagali doma staršem, dedkom, babicam, sosedom. Bučna semena smo dali sušit, posušena smo popražili, jih spakirali kot majhna darila ali jih pojedli. Buče smo uporabili tudi za slikanje in risanje po opazovanju ter iz njih naredili dekoracijo za noč čarovnic. Za noč čarovnih ja za popestritev poskrbela sedmošolka Sofija, ki je učencem pripravila pravi čarovniški napoj.
Ena izmen aktivnosti in obujanje starih običajev sta bili tudi ličkanje in luščenje koruze. Prvošolci so pripovedovali o svojih izkušnje s tem običajem, saj so se nekateri s tem opravilom srečali že v vrtcu. Sledilo je delo po skupinah. Najprej so koruzo ličkali, nato pa še luščili. Vsi so pokazali veliko zagnanosti za delo, zelo so se trudili, da bo njihova skupina prva zluščila vso koruzo. Po končanem luščenju smo semena uporabili za razvijanje fino motorike in s tem urili aktualne vsebine pouka (števila). Skozi pogovor smo ugotovili, da lahko zrna semen kmetje uporabijo za hrano živalim, koruzna zrna pa lahko zmeljejo in dobimo koruzno moko ali koruzni zdrob (polento).
16. oktobra obeležujemo svetovni dan hrane, zato smo obe aktivnosti povezali s to obeležitvijo. Učencem sva pripravili okušanje bučnih semen. Okušali so posušena semena ter semena oblita s čokolado. Pogovorili smo se tudi o tem, kaj lahko iz bučnih semen pridelamo. Ogledali smo si postopek stiskanja semen. Učenci so vedeli, da s stiskanjem bučnih semen dobimo bučno olje. Učencem sva tudi degustirali bučno olje s kruhom in sirom. Ker ima vsak svoj okus, je bil nekaterim okus zelo dober, nekaterim nekoliko manj. Iz posebne sorte koruze lahko naredimo tudi priljubljen prigrizek – koruzno pokovko ali kokice. Vsi učenci so se tega okušanja najbolj veselili, saj imajo kokice zelo radi.
Jesen je tudi čas, ko se živali pripravljajo na zimo. Živali, ki se pripravljajo na zimo smo spoznavali skozi ukrajinsko ljudsko pravljico Rokavička. Izvedli smo različne aktivnosti na temo Rokavička. Ena izmed aktivnosti je bila dramatizacija, s katero so se učenci predstavili na božičnem bazarju. Poleg dramatizacije so se učenci predstavili še z božičnim plesom. Pri vseh aktivnostih so zelo radi sodelovali in vsekakor bomo s takšnih delom nadaljevali tudi v prihodnje. Z nastopom na božičnem bazarju in s pripravo adventnega koledarja smo se zapeljali v praznični december.
Učiteljici Damjana Flisar in Klavdija Celec