KDO JE MOJ SPLETNI PRIJATELJ
KVIZI IN TESTI
O VARNI RABI INTERNETA
SERIJA RISANK
OSEL, ODGOVORNO, 1000 PRIJATELJEV
OSEL:
Internet nikoli ne pozabi tvojih napak iz preteklosti
(safe.si)
Bodi previden, kaj o sebi objavljaš na internetu, predvsem kakšne fotografije in video posnetke, da ti ne bo kasneje žal. Internet le stežka spregleda tvoje morebitne napačne odločitve …
ODGOVORNO:
pametna in koristna uporaba interneta
(safe.si)
Planšar se pripravlja na poroko z Micko iz sosednje planine. Pozabil je na šopek in dati navodila povabljenim, kam naj pridejo, in še marsikaj. Rešita ga Jure in internet in na koncu zmaga Ljubezen 🙂
1000 PRIJATELJEV:
PRAVI IN SPLETNI PRIJATELJI
(safe.si)
Ni pomembno število prijateljev na internetu, ampak koliko jim imate v resničnosti. Računalnik vam jih ne more nadomestiti … Poglejte, kaj bo o prijateljih iz interneta in družabnih omrežij spoznal Jure.
Posnetek spletnega seminarja za starše:
TVEGANJA UMETNE INTELIGENCE ZA MLADOSTNIKE
(safe.si)
Umetna inteligenca nima vedno prav
(safe.si)
Umetna inteligenca je orodje, ki nam pomaga pri vsakodnevnem delu. Uporabljamo jo lahko tudi za pomoč pri šolskem delu. Vendar pa moramo biti previdni pri odgovorih, ki jih posreduje. Plakat opozarja na napake, ki jih je umetna inteligenca naredila pri zastavljenem vprašanju, kdo je napisal Visoško kroniko. Umetna inteligenca se lahko moti, napake, ki jih naredi, pa je včasih težko odkriti, še posebej, če nisi poznavalec področja.
Prvi primer na plakatu prikazuje realen primer haluciniranja generativne umetne inteligence, ki je avtorstvo Visoške kronike pripisala »anonimnemu avtorju«, nato pa še Franju Laliću. Drugi primer pa prikazuje večinoma pravilen odgovor z eno napako. Jo najdeš? Gre za postavitev v čas turških vpadov, v resnici pa je Visoška kronika postavljena v čas tridesetletne vojne.
Prenesi si plakat: Umetna inteligenca nima vedno prav
Mesec varne rabe interneta
Februar je mesec varne rabe interneta, zato vas vabimo k spremljanju tega prispevka na naši spletni strani, ter se nam na ta način pridružite pri spoznavanju, učenju in ozaveščanju o varnosti na spletu!
Skozi mesec bomo objavljali koristne nasvete, izobraževalne vsebine in zanimive izzive, s katerimi bomo raziskovali, kako lahko internet uporabljamo varno, odgovorno in premišljeno.
Poleg tega bomo objavljali tudi tematsko zanimive podkaste (safe.si), v katerih so pogovori in zgodbe ki osvetljujejo ključne vidike spletne varnosti. Tako bomo lahko na prijeten način pridobili nova znanja in vpoglede v varno rabo interneta.
Vabimo učence, starše, skrbnike in učitelje, da aktivno spremljate prispevek in prisluhnete vsebinam, ki bodo pomagale vsem, da splet uporabljamo na varen in pameten način.
V spodnji galeriji si lahko ogledate izdelke učencev 4. razreda, ki so pri medpredmetnem povezovanju likovna umetnost – računalništvo ustvarjali na temo »Spletna varnost«.
PODKAST ZA STARŠE
(safe.si)
Spletne prevare, varna gesla, digitalna higiena
S tokratno gostjo o tem, katerim osnovnim praksam je dobro slediti, če želimo poskrbeti za zaščito na spletu, kako ustvariti močna gesla in kako si jih zapomniti, kako prepoznati spletno prevaro in zakaj so filtri slaba izbira, ko govorimo o zaščiti mladih na spletu.
Družbena omrežja
V tokratnem podkastu raziskujemo družbena omrežja. TikTok, Instagram, BeReal, Telegram … skozi labirint družbenih omrežij, ki jih uporablja vaš najstnik, vas bo v podkastu popeljal Marko Puschner.
Spletno nasilje
Če je bil otrok, ki je v šoli doživljal medvrstniško nasilje, na varnem vsaj doma, zdaj nosi povzročitelja nasilja ves čas v svojem žepu.
Kako zasloni vplivajo na razvoj otroških možganov?
“Otrok naj vsaj do drugega leta starosti ne gleda v zaslone, pa tudi kasneje naj bo ta izpostavljenost precej omejena,” svetuje pediatrinja, ki je sodelovala pri oblikovanju Smernic za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih.
Vaš otrok v digitalni džungli
Način, kako starši uporabljamo zaslone, se prenese na otroke, zato naj pravila o uporabi naprav veljajo za vso družino. Otroci pri spoznavanju interneta potrebujejo vodstvo staršev, tako kot ga potrebujejo, ko se učijo hoditi po prometnih cestah.
Videoigre
Videoigre so senzorično izjemno močna izkušnja, zato možgani sčasoma potrebijejo vedno več dopamina, da se otrok počuti normalno.
Ni vseeno, kaj otroci gledajo, ko gledajo v zaslone
Tokrat se osredotočamo na vpliv digitalnih vsebin na otroke in pomen njihove premišljene izbire. Martina Peštaj, urednica otroških in mladinskih oddaj na RTV Slovenija ter medijska psihologinja, poudarja, da otroci do tretjega leta ne potrebujejo zaslonov, saj ključne izkušnje pridobivajo skozi stik z ljudmi in okoljem. Kasneje je pomembno, da jih v digitalni svet uvajamo premišljeno in jih spodbujamo h kritičnemu razmišljanju. Opozarja na tveganja nenadzorovanega gledanja, predvsem na YouTubu, kjer lahko otroci naletijo na neprimerne vsebine, ter na nevarnost zasvojenosti. Kot varno alternativo izpostavi platformo Živ Žav, ki ponuja preverjene in starostno primerne vsebine.
Umetna inteligenca
Ste vedeli, da mladoletni številnih orodij umetne inteligence sploh ne smejo samostojno uporabljati? Živimo v času, ko se preboji na področju umetne inteligence dogajajo tako rekoč vsak mesec, če že ne vsak dan. Danes lahko generiramo ne le besedila, ampak tudi slike in video posnetke. Kako preprosto je to tehnologijo zlorabiti in s kakšnimi izzivi se pri tem soočajo mladi? O tveganjih, ki jih umetna inteligenca prinaša mladostnikom, s sodelavcem Safe.si Markom Puschnerjem.